Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

7 možností, jak získat obecní byt

Je dnes vůbec ještě možné "dostat" byt od města? Odpověď zní ano. Nejčastěji se tak děje přechodem nájmu nebo výměnou bytů. Jinak jde spíše o výjimky, a to ať jde o byty za regulované nájemné nebo smluvní. Uvolněných bytů je málo. Navíc pravidla pro přidělování obecních bytů si stanoví každá obec sama vyhláškou. "Například u nás je podmínkou mít zde trvalý pobyt déle než tři roky a žadatel nesmí být nájemcem jiného bytu," říká Žaneta Dvořáková, vedoucí odboru správy bytů Úřad městské části Prahy 5.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Josef

13. 10. 2003 0:43
byt od města????
to musel být pěkně veliký sponzorský dar!!
0 0
možnosti

Zuzka

13. 10. 2003 8:48
Re:
Musím vás zklamat, nestálo mě to vůbec nic.
0 0
možnosti

Zuzka

9. 10. 2003 16:31
Byt od mesta - jde to, tedy aspon v Praze
Jedna z moznosti jak ziskat byt je vyberove rizeni. Ja se rozhodla to zkusit a trvalo mi asi 3 mesice nez se to povedlo.Nakonec sem ziskala byt v novostavbe 1+1 (upozornuji,ze sem svobodna, bezdetna) od magistratu na Cernem Moste. Sice tam neni klasicke regulovane najemne nejakych 34/m2 ale 55/m2. Asi to bylo velke stesti, ale nejsem jedina komu se to povedlo. Jedine co sem k tomu potrebovala bylo potvrzeni prijmu a cisty trestni rejstrik.
0 0
možnosti

Gaston

10. 10. 2003 9:14
Re:
Jak takové výběrové řízení probíhá? Jaké podmínky jste musela splnit?
0 0
možnosti

marek

8. 10. 2003 18:27
perlicka2
A navíc mě hřeje pocit klidné duše z toho, že milí poslanci, bydlí budtto na Malé Straně v Nerudovce za 0,- (slovy nula) kč, nebo dostávají příspěvek 12 tisíc měsíčně na uhrazení nájmů v jiných bytech. Není divu že Judr-neJudr Křeček, Dostál atd spokojeně pomlaskávají ve svých bytech.
0 0
možnosti

Bc. Marek Přikryl, DiS

8. 10. 2003 18:45
Re:
Já myslím, že dvanáct litrů na bydlení je tak akorát. Použiju-li (v souladu s praktikami MF) "místně obvyklé" nájemné, počítejte se mnou - 12.000 / 37 (dopřejme jim 1. kategorii) = 324 m2. Chudáci, řekl bych, že to se sháněním bytu v Praze nebudou mít jednoduché...
0 0
možnosti

marek

8. 10. 2003 18:23
perlička
Vlastním 65m2 byt v Praze poblíž centra, ve kterém mám  regulované nájemníky. Jsou to starší manželé, kteří ustavičně nadávají že chtít po nich 1750Kč měsíčně za tento byt u centra je ode mne už tak velká neslušnost (ve vedlejším soukromém domě činí nájemné 17000). Navíc si nakreslili plánek jak by si chtěli byt předělat, a podali na mne stížnost že jsem jim odmítl na to dát 350000,-. Nedávno přišli, abych jim koupil ze svého byt na Floře, a oni pak tento můj uvolní. Jezdí si oba k moři, dávaj dospělým dětem na přilepšenou peníze, koupili si auto za 400 tisíc a pořád vozí nějaký stavební materiál na chatu (asi přestavujou). Já abych je mohl takto dotovat, musím platit 10tis tržní nájemné v o něco menším bytě, ovšem nikoliv u centra jako mí "chráněnci" (s vlastnictvím drahého bytu a dobrým zaměstnáním si toto nemůžu dovolit jako oni, protože výdělek padne na nájem v králíkarně).
0 0
možnosti

Fido

8. 10. 2003 19:00
Re:
To je urcite frustrujici..Na druhou stranu-jak si se k tomu bytu dostal?Pokud jsi ho kdysi pronajal na dobu neurcitou za regulované nájemné místo aby sis v nem hověl sám-není co dodat.Pokud jsi ho zakoupil i s nájemníky-věděl si do čeho jdeš a pokud jsi ho zdědil, zrestituoval či získal darem-darovanému bytu na zuby nekoukej, nereálné požadavky ignoruj a těš se na lepší zítřky..
0 0
možnosti

Pavel

8. 10. 2003 16:48
v kazdem meste jsou trochu jine podminky
vazeny pane, co jste si postavil byt vlastnimi silami, vam gratuluji, ale takto pausalizovat problem nelze. V kazdem meste jsou jine podminky. Neumim si predstavit, jak byste si v Praze stavel byt! Muzetet si postavit domek, pokud mate pozemek a na nem se smi stavet. Pokud ho nemate, muzete maximalne cekat, jestli vase mestska cast zacne nejakou svepomocnou stavbu - ale mysklim ze se to uz par let nedela. Tolik k staveni vlastnimi silami.
Pak vam zbyva moznost a/ druztsevni byt a b/ vlastni byt. Druzstevni byt muzete koupit poku mate bud v hotovosti cca 1,7 milionu nebo asi 5 stavebnich sporeni, 0,5 mil na hotovosti, 3 rucitele a 16,5 tisic mesicne na splaceni uveru (odhad vypracovany financnim poradcem). Byt od majitele si muzete koupit, pokud mate bud cca 2 miliony v hotovosti, nebo 0,5 mil v hotovosti a pak 20 let 6 tisic na splatku hypoteky.
Pokud nemate ani penize na hotovosti, ani jiny maly byt co by se dal prodat/pronajmout ani prijem aspon 20 tisic cisteho na domacnost (nemusite byt zrovna povalec, staci kdyz je manzelka na materske)...v teto chvili jste uplne maximalne v prdeli, protoze na bydleni nedosahnete i kdybyste se rozkrajel na nudlicky. Pro vase info, podnajem v byte 3+1 na sidlisti je v Praze kolem 10 tisic.
Pokud jste napriklad z Mostu, kde srovnatelny byt stoji 200 tisic, a tim padem vam staci jedno jedine stavebni sporeni, neni co resit. Ale zobecnovat ze tak jako vy to muze udelat kazdy je nesmysl.
Pavel
 
0 0
možnosti

Bc. Marek Přikryl, DiS

8. 10. 2003 17:04
Re:
To ale fakticky není v rozporu s tím, co psal ten pan níže. On jen psal, že by se každý měl postarat sám o sebe, a ne jen ždímat dotace od státu na úkor ostatních. Jakým způsobem se o sebe postará je jeho věc (koupě domu, koupě bytu, pronájem bytu/domu). Problém je v tom, že stát do tohoto naprosto nepřiměřeně zasahuje, takže na jedné straně se chová hyperprotektivně k 90% vyvolených nájemníků (pokud si tito nakoupí Mercedesy, chaty a rozestaví vily za Prahou, neexistuje předpis, který by je zbavil výhodného regulovaného nájemného), na druhé straně toto extrémně ztěžuje podmínky pro ty, co se chtějí sami postarat o sebe (tržní nájmy zbývajících 10% nájemního fondu jsou přestřelené, ceny nemovitostí jsou taky přestřelené díky tomu, že v tržním nájmu letí obrovský peníze měsíčně oknem ven, což jen zvyšuje poptávku po nemovitostech do osobního vlastnictví.) Je na státu, aby toto bezpráví uvedl do pořádku. Regulace nájemného sama o sobě není špatná, jde o to, jakou formou je to děláno. V zásadě nejsem proti regulaci, pokud by se tato vztahovala pouze na obecní byty, a byly takto chráněni POUZE postižení, dlouhodobě nemocní a velmi staří lidé, samozřejmě za předpokladu užívání PŘIMĚŘENÉHO bytu, bez možnosti dědění sociální výhody a s půlročním doložením sociální potřebnosti (majetkové / daňové přiznání). Bohužel problém je v tom, že regulované nájemné má tak obrovské množství lidí, že není možné, aby menšina, která je tímto systémem nejvíc bita, s tím něco udělala. Stačí si jen přečíst analýzy "odborníků" z MF a musíte nevratně dojít k názoru, že tohle opravdu nemůže být nestranný pohled, ale že konkrétní "odborníci" nutně musí hájit své vlastní zájmy (levné, dotované bydlení + zajištění svých potomků).
0 0
možnosti

hehe

8. 10. 2003 16:25
Co vubec chcete??
Zajimalo by me co vubec chcete?? Vsechno se toci kolem Prahy,nikdo nemluvi o najemnem v jinych mestech,co z je jasny.V Praze bude situace vzdycky jina,a mladi lide kteri se pristehuji do Prahy za praci,proste nemuzou ocekavat okamzite ziskani bytu,pripadne najemne kolem 2000 +poplatky.Co se tyce deregulace,predstavte si ty tisice duchodcu ,kteri berou 5,6,7tisic duchod ,aby platili trzni najemne kolem 10tisic??,popripade rodina se 2,3 detmi za byt 3+1 12-15tisic??Kam by to doslo??Uvedomujete si nasledky??.Jediny problem vidim v tom,ze lidi kteri nacerno "sve" byty pronajimaji,okradaji stat o miliardy korun v danovych unicich.Tohle se vseobecne vi,a nikdo s tim nic nedela.Proc?? 
0 0
možnosti

Bc. Marek Přikryl, DiS

8. 10. 2003 16:37
Re:
Práve proto, že se všchno točí kolem Prahy, je řešení jednoduché. Důchodci a socky budou muset zvednout prdele a v rámci ůspor se přestěhovat do Severních Čech a Slezska, kde jsou regulované a tržní nájmy prakticky shodné a z Prahy rázem přestane být město s nejvyšším věkovým průměrem, ale s nejvyšším zastoupením lidí v produktivním věku. Vo tom to je.
0 0
možnosti

Mgr. Ing. et Ing. Vomáčka

8. 10. 2003 15:28
Nechápu
Nechápu ty neustále žhavé příspěvky volající po deregulaci nájmu. To že někdo musí platit tržní nájem je jeho a jen jeho problém. Než do něj šel, tak bydlel, to, že se přestěhoval a podepsal novou smluvu a je ochoten to platit, to je jeho věc. Ale pak ať neskuhrá.
0 0
možnosti

koník svatýho václava

8. 10. 2003 15:54
Re: Nechápu
vomáčko, a co mladý lidi, který bydleli u rodičů a teď si chtějí založit rodinu a někde bydlet? ty si fakt tatar
0 0
možnosti

jeeňa

8. 10. 2003 15:26
jojo
člověk dostane byt pokusd má trvalý pobyt v obci..By mně zajímalo jak to udělat, když do v podnájmu mi nikdo nedovolí si trvalý pobyt dát...poraďte..
0 0
možnosti

DDeCourcy

8. 10. 2003 15:33
Re:
Mimochodem, nejste vubec zavisly, aby vam nekdo "dovolil" si nekam dat trvaly pobyt. O tom rozhoduje obecni urad a ne majitel domu. Vy se pouze musite prokazat na urade platnou najemni smlouvou. Pokud bydlite pouze v podnajmu a ne v najmu, pak potrebujete souhlas majitele, ovsem ne souhlas "se zapsanim trvaleho bydliste", ale pouze souhlas, ze ten byt obyvate opravnene (coz, predpokladam, ze mate). Pak uz opet staci jen zajit na obecni urad.
0 0
možnosti

fks

8. 10. 2003 15:01
Deregulovat a prestat dotovat!!!
Deregulovat a prestat dotovat najmy  Ihned Proste trzni prostredi! Nevim, proc mam ze svych dani dotovat takova neschopna individua, ktera umeji 24 let jenom zadat o prideleni bytu (viz nize), misto toho, aby prilozili sami ruku k dilu  Sam jsem si musel byt take postavit a zaplatit, tak nevim, proc ho maji druzi dostavat zadarmo Potom bych ja mohl treba od statu pozadovat, aby mi pridelil automobil, protoze ho jednoduse potrebuju ...
0 0
možnosti

Nebydlící

8. 10. 2003 14:57
Napsal pan Nenička
Pokud mám jen trochu obyčejných lidských vlastností, nenávidím Frantu Vonáska a ještě více jeho mocenskou kliku, která legislativně drží zeď mezi námi, dobře a ještě lépe narozenými. A čekám, až se objeví někdo v libovolně zbarveném kabátě, kdo s praporem v ruce bude hlasitě volat po revoluční změně pořádků, abych mu dal na podporu svůj z a nícený hlas. Nebo je jiná možnost? Autor je publicista
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Parkoviště na sídlišti obsadily karavany, dodávky a teď tu zakotvila loď

19. dubna 2024

Premium Po zavedení placených zón u nás ve městě se majitelé aut rozhodli, že budou využívat naše sídlištní...

Roubený dům ve strmém svahu si vyžádal roky práce, zařizování a trpělivosti

18. dubna 2024

Sen o novém bydlení vznikl ve chvíli, kdy se děti rozlétly do světa a Petr s Janou zůstali v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Český patriot zachránil barokní faru v Chudenicích. Chtěl pomoct své vlasti

15. dubna 2024

Zchátralá barokní fara v Chudenicích u Klatov měla štěstí v neštěstí, když na ni narazil český...

Byt si šikovná žena proměnila i bez bourání, stačily jí dobré nápady

16. dubna 2024

Karolina je manažerkou v obchodě s interiérovým vybavením. Bez větších stavebních zásahů, s pomocí...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zpěvačka Rezková bydlí v Letňanech. Překonala tragédii a život nevzdává

17. dubna 2024

Jako na houpačce žije svůj život zpěvačka Šárka Rezková, prožila několik lásek a jednu životní...

Obývací kuchyň od designéra majitelku překvapila. Je lepší než si vysnila

20. dubna 2024

Kateřina si s manželem pořídila byt 3+kk v novostavbě na pražském Barrandově. Než se do něj...

Při rekonstrukci mezonetu pamatovali na spotřebu energií, bourali i příčky

19. dubna 2024

Rekonstrukce bydlení je vždy velkým dobrodružstvím. To platí i o nedávné přestavbě dvoupodlažního...

Parkoviště na sídlišti obsadily karavany, dodávky a teď tu zakotvila loď

19. dubna 2024

Premium Po zavedení placených zón u nás ve městě se majitelé aut rozhodli, že budou využívat naše sídlištní...

Roubený dům ve strmém svahu si vyžádal roky práce, zařizování a trpělivosti

18. dubna 2024

Sen o novém bydlení vznikl ve chvíli, kdy se děti rozlétly do světa a Petr s Janou zůstali v...