Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Co mají společného IKEA, Tchibo a Mobax

  2:00aktualizováno  2:00
Nabídka nábytku a bytových doplňků má dva jasné trendy: velké obchodní domy a prodej přes internet. V prvním případě se nákup často proměňuje v rodinný výlet včetně jídla, druhý trend směřuje naopak k úspoře času.

Brněnská IKEA se rozrostla, je největší v Česku | foto: Radek Miča, MAFRA

První tvrzení snadno dokládá řada nově otevřených velkých obchodních domů a stále se rozšiřující poskytované služby, druhé pak stále narůstající nabídka přes internet, který začínají využívat i tradiční prodejci z "kamenných obchodů". Právě dnes začínají změny, jež to nejlépe dokládají.

Kam za nákupem

IKEA dnes začíná svůj provoz v nově rozšířeném obchodním domě v Brně, kde se velikost prodejní plochy téměř zdvojnásobila na skoro 25 tisíc metrů čtverečních. Rekonstrukce, která přinesla mimo jiného 57 zařízených pokojů, probíhala za plného provozu.

Brněnská IKEA se rozrostla, je největší v Česku

Brněnská IKEA se rozrostla, je největší v Česku.

Vznikla tak vůbec největší IKEA v České republice, která nabízí ještě další nej – nejvíce míst v restauračním zařízení. "Se 600 místy jde o největší restauraci u nás," tvrdili na konci srpna zástupci společnosti IKEA při představování nové nabídky na další rok.

Důraz na stravování však není jen výsadou Ikey. Také zástupci firmy KIKA, která otevírala koncem loňského roku dva nové obchodní domy v Brně a Plzni, nezapomněli zdůraznit velké množství druhů výrobků (kolem 50 tisíc), ale i nabídku restaurace či možnost využití dětského koutku.

"Pro naši společnost znamená otevření dalšího obchodního domu v České republice pokračování kurzu neustálé expanze a důležitý krok pro další vývoj naší pozice na trhu," zdůraznil dr. Herbert Koch, majitel společnosti KIKA.

Lidé si rychle zvykli navštěvovat velké obchodní domy s nábytkem jako cíl rodinného výletu. Není kam spěchat, parkoviště jsou zdarma, děti tu lze "odložit" do dětského koutku, restaurace přímo v místě bývají cenově dostupné.

Výhrady proti tomuto trendu se objevují často, ale je to realita, která souvisí s rozvojem hypermarketů i současným životním stylem vůbec. 

Navíc v těsné blízkosti velkých obchodních domů s nábytkem stojí další velká obchodní centra či specializované prodejny. Prodejní doba až do 22 hodin včetně víkendu pak vychází vstříc i těm, kteří pracují déle.

Vada na kráse? Časová náročnost takového způsobu nákupu, pro někoho i nepříliš žádoucí pocit, že stejnou lampu či křeslo mají tisíce jiných.

Vzorové pokoje v IKEA lákají

Vzorové pokoje v prodejně IKEA lákají.

Výhody internetu

Prodej přes internet má stále více příznivců. Vedle domácích spotřebičů či textilu se tak prodávají už i designové záležitosti.

Důvody jsou zcela zřejmé: "V nabídce máme 17 tisíc položek, tak velký rozsah v sortimentu nádobí, porcelánu a drobných kuchyňských či bytových doplňků nemůže běžná prodejna nabídnout. To už by byl obchodní dům," tvrdí Sylva Horká z firmy Mobax (www.mobax.cz).

Svícen v netradiční podobě

Svícen v netradiční podobě

Ta jinak funguje především jako velkoobchod pro menší prodejce. Právě velkoobchodní zaměření samozřejmě urychluje dodávku – zboží, které je na skladě, má zákazník do týdne doma, jinak musí počkat tři až čtyři týdny.

Důraz na design přivedl k internetu i tak nečekaného "hráče", jakým je Tchibo. Tato společnost zahajuje - po zkušebním provozu - právě dnes oficiální prodej přes internet.

Cílem není samozřejmě nabízet kávu, s níž řada lidí značku spojuje, ale bytové doplňky, textil i domácí spotřebiče.

Systém nové nabídky jednou týdně v určený den totiž přinášel některým zákazníkům neřešitelné dilema: pokud nešli nakupovat hned v daný termín, měli mnohdy smůlu.
Například některé kuchyňské nebo koupelnové doplňky, které pro Tchibo navrhli známí designéři sir Terence Conran a jeho syn Sebastian pod označením "Designed by Conran", zmizely v mnohých prodejnách nebo obchodních místech už první den.

I hrnce se už nabízejí v designovém provedení

I hrnce se už nabízejí v designovém provedení.

Internetový prodej, po němž byla poptávka již tři roky, dává zákazníkům možnost dokoupit prostřednictvím e-shopu zboží z nabídek přechozích pěti týdnů (Tchibo má nové kolekce každý týden), tedy pokud nebyl výrobek vyprodán. Na internetu lze dokonce objednat zboží určené na další týden.

Ceny jsou shodné jako v obchodech, ale pro zákazníky je důležitá šíře nabídky. Přes internet bude totiž možné nakoupit i zboží, které se kvůli nedostatku místa v prodejnách do České republiky zatím nedováželo - například zahradní lehátka apod.

Díky internetu si tak mohou zájemci vyřídit svou objednávku předem třeba během služební cesty nebo z dovolené,

Vrátit zboží lze u Tchibo samozřejmě i při prodeji přes internet - stačí se domluvit s firmou a ta si jej vyzvedne v daný termín osobně u zákazníka - tedy žádné obíhání prodejen!

"Největší výhodu prodeje přes internet představuje podle mého názoru pestrý výběr z širokého sortimentu. Zákazník si může vybrat z pohodlí svého domova, zboží jednoduše objedná a to mu dojde zásilkovou službou až domů. To je v dnešní uspěchané době obrovská výhoda," tvrdí Sylva Horká z firmy Mobax.

Spotřebitel vyžaduje stále víc

Potřeba nabídnout zákazníkovi nadstandardní služby v oblasti zařizování interiéru se však netýká jen přímých prodejců. Začínají k ní přistupovat třeba i výstavy.

V rámci veletrhu Pragointerier Living Fair, který začíná také právě dnes na výstavišti Incheba Expo v pražských Holešovicích a potrvá do 7. září, je připravena například akce Den s bytovými designéry.

Proběhne v pátek 5. září od 11:30 do 14:30, kdy zde budou probíhat přednášky věnované radám pro zařizování moderních interiérů. Ty si vzali na starosti designéři Zuzana Matelová a Petr Shromáždil, kteří spolupracují na projektu Umíme udělat domov.

Kdo si neví rady se svým bytem či domem, může využít také bezplatné páteční konzultace s architekty.

Autor:




Nejčtenější

Dům stojí v romantickém prostředí oblíbeného britského národního parku Broads.
Pro štěstí dětí udělají všechno. Dcerám postavili luxusní letní sídlo

Manželé a architekti Patrick a Claire Michellovi postavili pro své dvě dcerky velkorysou vilu, která se zrcadlí ve vodní hladině. Výstavbě vysněného domu v...  celý článek

Manželé se nakonec rozhodli pro kompletní modernizaci celého bytu s lodžií.
Perfektní proměna. Zastaralý byt pro pětičlennou rodinu je k nepoznání

Byt 4+kk v deset let starém bytovém komplexu v pražských Vokovicích potřeboval modernizaci. Pětičlenné rodině přestala původní dispozice vyhovovat, potřebovali...  celý článek

Plně vestavné myčky vypadají v kuchyni velmi dobře, ovládací panel je umístěný...
U vestavných myček pozor na výběr pantů. Co se vejde do maxi myčky

Řadu let se myčky dělily na samostatně stojící a vestavné, případně podstavné. Jenže to bylo v době, kdy standardní výška kuchyňské pracovní plochy byla 86 cm....  celý článek

Unikátní nemovitost s rybníkem a garáží je na prodej za 550 tisíc liber, v...
Okouzlující malý hrad z roku 1834 má jednu ložnici, tři garáže a rybník

Miniaturní hrad navržený architektem Buckinghamského paláce Edwardem Blorem stojí nedaleko obce Long Compton v anglickém Warwickshiru. Unikátní nemovitost s...  celý článek

Velká koupelna si mohla dovolit i velkou vanu.
Majitelé měli v koupelně jasno: přáli si velkou vanu, ale také pisoár

Mladí manželé se dvěma dětmi si postavili dům v zahrádkářské oblasti s nádherným výhledem do lesa a úžasnou zahradou, kterou postupně dokončují. Poslední v...  celý článek

Další z rubriky

Vojkovice, okres Mělník. Statek má pozemek o rozloze 2 676 metrů čtverečních.
Vila, hausbót, knížecí lednice. Jaká zajímavá obydlí jsou v Česku k mání

V České republice se prodává velké množství zajímavých nemovitostí v různé kvalitě. Některé jsou před rekonstrukcí, do jiných se můžete ihned nastěhovat a jiné...  celý článek

Dům stojí v romantickém prostředí oblíbeného britského národního parku Broads.
Pro štěstí dětí udělají všechno. Dcerám postavili luxusní letní sídlo

Manželé a architekti Patrick a Claire Michellovi postavili pro své dvě dcerky velkorysou vilu, která se zrcadlí ve vodní hladině. Výstavbě vysněného domu v...  celý článek

Luxusní vila Caverhill stojí v Beverly Hills v Kalifornii od roku 2008. Nyní je...
Stylový dům umí překvapit. Z ulice vypadá jako monumentální pomník

Luxusní vila Caverhill stojí v Beverly Hills v Kalifornii od roku 2008. Nyní je na prodej za 6,4 milionu dolarů, v přepočtu 163 milionů korun. Zářivě bílý dům...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.