Studentský pokoj před a po úpravě

Studentský pokoj před a po úpravě | foto: Huntsworth Interior Designers

Byt přeplněný nábytkem prodáte jen těžko. Zájemce se v něm musí cítit příjemně

  • 20
Byt přeplněný nábytkem a dekoracemi komplikuje zájemci představu, jak se mu tam bude bydlet. Vyřešit to má home staging. Nová služba, která již pronikla i do Česka.

Home staging se specializuje na kosmetické úpravy prodávaného bytu tak, aby byl zákazníkův první dojem z nemovitosti co nejlepší. Profesionální prezentace přitom neusiluje o renovaci, ani nechce tajit případné nedostatky prodávaného bytu.

Jitka Kobzová, zakladatelka home stagingu v České republice, se po dvaceti letech působení v Kuvajtu, Dubaji a Velké Británii vrátila do své vlasti s úmyslem koupit si v Praze vlastní byt.

Při hledání prošla několik bytů a zjistila, že většina z nich je k prodeji připravena neprofesionálně. To ji přivedlo na myšlenku založit si firmu HomeStaging, kde své znalosti předává formou výuky na své akademii.

Byty nejsou připravené

"Klienti mého přítele, který provozuje realitní kancelář v centru Karlových Varů, měli čím dál větší zájem o služby home stagingu. Absolvovala jsem tedy kurz na akademii Jitky Kobzové. Home staging je základ, od něho se odvíjí ostatní kurzy, například focení, styly, barvy, design.

Klienti jsou nadšení, protože v Karlových Varech nic podobného není a mnoho z nich ani neví, jak byt uspořádat, aby se prodal za co nejvyšší cenu," sdělila účastnice školení Michaela Mašková.

Jitka Kobzová před pár týdny navštívila dvě karlovarské realitní kanceláře a zjistila, že většina prodávaných bytů není profesionálně připravena. Podle Kobzové je to však celorepublikový problém.

"Přitom profesionálové dokáží za dvě hodiny byt proměnit k nerozeznání od původního," míní Kobzová. Dvouhodinová konzultace s designérem, který navrhne základní úpravy bytu, stojí čtyři tisíce korun.

Co lidé při prodeji svého bytu dělají nejčastěji špatně? Hned při vstupu bývají na věšácích bundy, kabáty, nebo boty pohozené na rohožce. Zájemce o nemovitost stejně tak nemusí nadchnout sbírka autíček, loveckých trofejí, paroží nebo náboženské motivy.

"Chcete-li prodat byt za co nejvýhodnějších podmínek, odstraňte z něho vše, co by mohlo narušit zájemcovu představivost. Nechte mu prostor na to, aby si v místnostech mohl představit své vlastní věci," uzavírá Jitka Kobzová.