Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Byt přeplněný nábytkem prodáte jen těžko. Zájemce se v něm musí cítit příjemně

  1:00aktualizováno  1:00
Byt přeplněný nábytkem a dekoracemi komplikuje zájemci představu, jak se mu tam bude bydlet. Vyřešit to má home staging. Nová služba, která již pronikla i do Česka.

Studentský pokoj před a po úpravě | foto: Huntsworth Interior Designers

Home staging se specializuje na kosmetické úpravy prodávaného bytu tak, aby byl zákazníkův první dojem z nemovitosti co nejlepší. Profesionální prezentace přitom neusiluje o renovaci, ani nechce tajit případné nedostatky prodávaného bytu.

Jitka Kobzová, zakladatelka home stagingu v České republice, se po dvaceti letech působení v Kuvajtu, Dubaji a Velké Británii vrátila do své vlasti s úmyslem koupit si v Praze vlastní byt.

Při hledání prošla několik bytů a zjistila, že většina z nich je k prodeji připravena neprofesionálně. To ji přivedlo na myšlenku založit si firmu HomeStaging, kde své znalosti předává formou výuky na své akademii.

Byty nejsou připravené

"Klienti mého přítele, který provozuje realitní kancelář v centru Karlových Varů, měli čím dál větší zájem o služby home stagingu. Absolvovala jsem tedy kurz na akademii Jitky Kobzové. Home staging je základ, od něho se odvíjí ostatní kurzy, například focení, styly, barvy, design.

Klienti jsou nadšení, protože v Karlových Varech nic podobného není a mnoho z nich ani neví, jak byt uspořádat, aby se prodal za co nejvyšší cenu," sdělila účastnice školení Michaela Mašková.

Jitka Kobzová před pár týdny navštívila dvě karlovarské realitní kanceláře a zjistila, že většina prodávaných bytů není profesionálně připravena. Podle Kobzové je to však celorepublikový problém.

"Přitom profesionálové dokáží za dvě hodiny byt proměnit k nerozeznání od původního," míní Kobzová. Dvouhodinová konzultace s designérem, který navrhne základní úpravy bytu, stojí čtyři tisíce korun.

Co lidé při prodeji svého bytu dělají nejčastěji špatně? Hned při vstupu bývají na věšácích bundy, kabáty, nebo boty pohozené na rohožce. Zájemce o nemovitost stejně tak nemusí nadchnout sbírka autíček, loveckých trofejí, paroží nebo náboženské motivy.

"Chcete-li prodat byt za co nejvýhodnějších podmínek, odstraňte z něho vše, co by mohlo narušit zájemcovu představivost. Nechte mu prostor na to, aby si v místnostech mohl představit své vlastní věci," uzavírá Jitka Kobzová.

Autoři:




Nejčtenější

Ložnice se od čistých nových prostor odlišuje. David ji zařídil klasickou...
Jak se bydlí sólistům. Zoufalé osamělce nečekejte

David, Eva, Hynek a Karel jsou dospělí a žijí sólo. Co pro ně jednočlenné bydlení znamená, přibližuje kniha Sami doma. Publikace, která vzešla ze studie...  celý článek

Nejúčelnější částí domu je vnitřní nádvoříčko s dřevěnou cedrovou terasou.
Nejkrásnější řadový dům vystavěla architektka pro svou rodinu

Stará řadovka na předměstí Sydney nevypadala vůbec lákavě. Přesto ji architektka Laine Richardsonová koupila a pro svou rodinu celou přestavěla. Z nudného...  celý článek

Architektka Dagmar Štěpánová ze studia Formafatal se k proměně bytu v...
Nejlepší interiér roku 2016: loft s nábytkem navrženým na míru

Zatímco architektonických soutěží určených stavbám je celá řada, interiéry byly dosud opomíjené. Změnila to až soutěž Interiér roku, kterou pořádá Institut...  celý článek

V koupelně je vana Rosa s délkou 140 cm (Ravak) a umyvadlo ze stejné řady.
Rekonstrukce bytu, kde koupelna vystačí sotva pro jednoho

Kritickým místem při rekonstrukcích panelových bytů bývá zejména kuchyň a koupelna, jejichž rozměry neodpovídají současným standardům. To je i případ bytu,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.