Běžné společenské konvence platí i pro pracovníky vodárny či plynárny

-
Odečítač stavu plynoměru, elektroměru či vodoměru není sice zvanou návštěvou, přesto by však měl dodržovat nepsaná společenská pravidla. Pracovníci těchto institucí by se měli nejen prokázat svým osobním průkazem, ale pokud je venku takové bláto, že by obuví mohl poškodit vnitřní vybavení bytu, také se přezout nebo požádat o nadiktování stavu měřidla. »Přišel nám vyměnit vodoměr, který máme ve sklepě. Jde se tam po dřevěném schodišti, tak jsem člověka z vodáren požádal o přezutí,« uvádí Petr Hanák z Brna, kterému podle jeho slov pracovník nejenže neukázal průkaz, ale navíc prásknul dveřmi a odešel aniž by měřič vyměnil. Podle informací z Brněnských vodáren se u nich někdy problémy se zaměstnanci vyskytnou, ale jsou spojeny s finančními postihy, a občas dokonce i s rozvázáním pracovního poměru. Žádné pravidlo, kdy se má odečítač zout, však neexistuje a počítá se s tím, že se lidé lidsky dohodnou. »V případě, že se vyskytnou jakékoliv pochybnosti o totožnosti pracovníka nebo v případě konfliktu by se měli lidé obrátit přímo na vodárny,« upozorňuje Jindřich Dušek z Brněnských vodáren. Podobně reaguje i tiskový mluvčí Pražské energetiky Petr Holubec. »Existují přece běžná společenská pravidla jak se chovat na návštěvě. Pokud je venku takové počasí, že má pracovník zablácené boty, buď se zuje nebo si prostě nechá stav měřidla nadiktovat,« uzavírá Petr Holubec.