V šestiúhelníku, který je centrální budovou terminálu, najdou cestující infocentrum, úschovnu a občerstvení. Zázemí tu mají také řidiči a dispečeři. Z vlakového nádraží dojdou lidé krytí přístřeškem až k autobusovým nástupištím, včetně odjezdových stanic městské hromadné dopravy. Všechny linky zastavují kolem šestiúhelníkové centrální budovy.
"Při navrhování chebského terminálu jsme se inspirovali v zahraničí. Podobný terminál stojí v německém Bayreuthu," řekl architekt Tomáš Müller, který je jedním z autorů nového nádraží.
Za povšimnutí podle něj stojí nejen samotný architektonický koncept, ale třeba také dispečink s kukaní, jenž sídlí ve druhém nadzemním podlaží.
"Asi největším oříškem bylo, jak ukotvit celou střechu terminálu, která je velmi široká a zavěšená na lanech," prozradil Tomáš Müller.
Moderní chebský terminál stál necelých 110 milionů korun, přičemž evropská dotace zaplatí 92,5 procenta částky. Cheb přispěl devíti miliony korun. Novými terminály už se mohou pochlubit také Sokolov a Mariánské Lázně. V budoucnu by měl trojici doplnit ještě projekt v Karlových Varech.