Autor jej označuje za černobílý melodram a jakousi sondu času; nedávno totiž po více než čtyřiceti letech objevil rodinný snímek natočený na amatérský formát Super 8, kde poprvé sám sebe spatřil v pohybu jako dvouleté děcko. Také proto se na scéně neobjeví žádné barvy.
"Do akcí na jevišti, improvizovaně lehce infantilních, se nepustím sám, ale s druhým hudebníkem Miroslavem Černým a s hybatelem Ondřejem Eremiášem," uvedl Nikl o svém projektu. Před rokem připravil výstavu věnovanou hračkám své maminky Libuše Niklové, které byly nejprve mačkací, pak natahovací a nakonec nafukovací. Uvědomil si prý, že vlastně v průběhu třiceti let, ať už vědomě či podvědomě, používal formy jejího designu, který ho ovlivnil.
Komorní melodram vznikl souběžně s výstavou Hračky Libuše Niklové, která se loni uskutečnila v Uměleckoprůmyslovém muzeu, a výstavou Petra Nikla Dialog s maminkou v letohrádku Hvězda. Obě expozice budou letos od června představeny v Paříži. Libuše Niklová, která zemřela v roce 1981, tak bude vůbec první českou umělkyní, která představí svou tvorbu v galerii pařížského Louvru.
Petr Nikl je výtvarníkem, básníkem, hudebníkem, performerem, zakládajícím členem skupiny Tvrdohlaví a laureátem prestižní Ceny Jindřicha Chalupeckého. Autorsky spolupracuje s Divadlem Archa od roku 1994, kdy vytvořil scénografii a kostýmy k jejímu prvnímu projektu Opera La Serra.
"V následujících letech zde uvedl své sólové performance a autorsky se podílel na projektech Tanec hraček, Slunovrat, V zrcadle, Za zrcadlem a Obnošené sny. Tyto výtvarně-divadelní projekty prezentovaly české umění v mnoha zemích světa od Japonska po Jižní Afriku," uvedla mluvčí Divadla Archa Pavlína Svatoňová.